1. Idéutveckling
Affärs- eller upplevelsekonceptet skisseras fram: teman, innehåll, konkurrens, visioner och träffsäkerhet.
2. Omvärldsanalys
Identifiering av konkurrenter och trender för träffsäkert koncept. Baserat på internationella och nationella faktorer.
3. Målgrupper
Definition av målgrupper per tids- och årscykel. Målgrupper matchas med konceptets innehåll och väntande trender.
4. Positionering
Positionering av koncept i relation till konkurrens och väntade trender. Särskiljning av varumärke och upplevelse till konkurrenter.
5. Identitet
Varumärkesutveckling och registrering i relation till konkurrenter. Formgivning, färgsättning, symboler och slogan.
6. Juridik
Hantering av juridiska frågor inom affärs-, varumärkes-, upphovs-, marknads- och konkurrensrätt när konceptet framställs.
7. Marknadsföring
Framtagning av strategier för er marknadskommunikation och fastställande av vilka kanaler och format som ska användas.
8. Service
Besökares upplevelse kvalitetssäkras genom tydlig plan för bemötande, kommunicering och kultur i ert koncept.
9. Miljöer
Utveckling av interiör, exteriör, val av geografisk plats, materialval, design, dofter, musik och färgsättning.
10. Besiktning
Punkterna 1-9 kvalitetssäkras i nyetablerade eller befintliga koncept utifrån kunders förväntade och reella upplevelse.
11. Konceptet
Affärs- och upplevelsekonceptet paketeras och överlämnas med instruktioner och vägledning för bibehållen konkurrens.
12. Strategi
Löpande strategisk rådgivning för att möta trendutveckling och konkurrens för att hålla stark position och stabil omsättning.