Scandinavian Four | Innovation

Format Game of Padel! (artikel)

YODELLY. Yodelly´s branded content format, Game of Padel, som stod inför produktion 2020 när pandemin slog till, hade satt padelsporten på den svenska och internationella underhållningsscenen inom digitala medier (sociala plattformar) från 2020 och tagit mandatet på området för lång tid framöver. Formatet hade skapat kulturen, bidragit till ett starkt socialt engagemang, nya hälsoeffekter, främjat integration och mångfald, förevigat videokonsten i sportens tolkning och förlängt padelsportens extrema hype under flera år. SC4´s format hade även fått ett internationellt signum där innovativ svenskt kultur- och medieutveckling uppmärksammats och visat vägen för ny global kommersiell underhållning och samhällsutveckling. Inte minst hade formatet uppfyllt EU:s förväntan på innovativ kulturutveckling och kulturexport med en produkt som tagit plats i svensk medie- och kulturhistoria med långt liv på sociala plattformar framöver. Formatet kom aldrig i produktion trots krisstödsansökan hos Kulturrådet som skulle gett 30-talet kulturarbetare i Sverige sysselsättning med formatet samt internationellt slagkraftig utbildning inom nya medier. Läs fördjupad artikel här! (PDF)